Saturday, August 3, 2013

sedih la~~~ :(

assalamualaikum kawan2~

nak cerita ni nak cerita. sedih ni sedih :(

beberapa hari yang lepas, masa cb otw balik dari terawih dgn mak n kawan dia..

kawan mak : si M tu dah berapa hari tak datang terawih, kenapa ya?

mak : dia sibuk, jaga cucu dia. haish kalau aku, tak de la nak jaga cucu sampai tak pergi terawih. bukan apa, Ramadhan ni bukan selalu. nak kena jaga cucu pulak. kita ni mati nanti, anak-anak tu belum tentu lagi ingat kat kita


SENTAP!

Allahu seriously sentap. dalam hati "mak.. adik janji even if mak dah takde nanti, adik akan doakan mak selalu, baca Quran selalu ( sebab mak cb yg ajar cb ngaji, so bila cb ngaji mak cb dapat pahala skali), sedekahkan al-Fatihah untuk mak.."

Allah sedih sangat.. rasa nak nangis tengah2 jalan tu.

insyaAllah cb tekad dalam hati. andai kata mak cb pergi dulu.. cb tak akan lupa tolong dia ( dalam kubur) sampai hujung nafas cb

kawan2... yg mak masih hidup, bantu mana yg boleh, jangan sakitkan hati diorang, sebab tanpa redha diorang, kita tak cium bau syurga.

yang mak ayah yang dah takde, jangan lupa sedekahkan al-Fatihah, dan apa yang patut untuk diorang k?

"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan.." [31:14]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...