Monday, August 12, 2013

tahu

assalamualaikum kawan-kawan

how's your raya?

hope raya tahun ni bawak kegembiraan kepada awak semua :)

baru2 ni, cb baru habis baca buku ni
buku karangan Harun Yahya. original version tajuknya Perished Nation. ciby nak carik yg English version tapi tak jumpa. takpela yg Melayu punye pn takpe la kan. hehe

subhanallah seronok sangat baca buku ni. mengisahkan tentang kaum2 terdahulu yang Allah dah 'pupus' kan mereka sebab ke-bongkak-an dan kekufuran mereka.

baca punye baca... ciby reflect balik, dengan umat zaman sekarang ni. well... nothing differs us from them. bila tengok balik... kita sekarang macam lagi teruk dari mereka. lagi parah. yang tahu Islam. sedar, diri sndiri mengaku Allah itu tuhan. but doesn't live like one 

tapi kenapa Allah tak 'pupus' kan kita macam mereka? sebab Rasulullah s.a.w dah mintak kat Allah, supaya lambatkan hukuman umat baginda. baginda mintak Allah bagi kita masa untuk bertaubat. 

Allahu, sayangnya baginda kat kita. tapi kita? kita macam mana? Allah dah lambatkan hukuman kita sehingga ke hari Pengadilan. tapi ada antara kita, yang tak ambil peluang ni. masih leka, dengan dunia. masih buta, dengan mainan syaitan. masih kalah, dengan rayuan nafsu diri sendiri.

sahabat, sebelum terlambat, jom kita sama2 kembali, muhasabah diri. agar kita tak menyesal di akhirat nanti.

ouh ya. hari ini dah 5 syawal. so, ciby ucapkan Selamat hari Raya. maafkan ciby andai ciby ada salah dan silap. and... perginya Ramadhan bukan bermakna kita kena tinggalkan jugak amal2 ibadah kita okay?
raya pertama. candid. selekeh. ehee

selamat hari raya
maaf zahir batin
may Allah bless

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...