Tuesday, January 4, 2011

hijrah

assalamualaikum kawan2...

rasanya tak lambat lagi kan saya nak ucap Selamat Tahun Baru...
semoge 2011 ni lebih bermakne ye!

hmmm actually, saya pn runsing kenape tittle post saya ne macam neh. hehe konpius oh konpius.

hmmmm kawan2 msti ade azam baru kan bler da masok tahun baru neh? ade antara kita yg nak kuruskan badan la... na jadi pelajar cemerlang la... nak beli handphone baru la... kan? kan? saya percaya kita sume msti ade sesuatu yg kita nak buat tahun ni kan.. semoga berjaya ya?

sepertimana anda.. saya pn sama jugak. saya ada azam jugak! tapi.. tak mudah kan kawan2... tak semua yg kita rancang tu akan jadi. so.. sama2 kita usaha k? InsyaAllah.. dengan usaha dan doa... apa yg kita nak kita akan dapat..

nak tau antara azam2 saya?

hm..
1. taknak malas2 da...
2. nak kurangkan bace novel bila kat kolej. hehe
3. nak buat yg terbaik untuk P.A nnt..
4. nak kekal ngn imej skrg..(nak kekal mengingatiNYA selalu. InsyaAllah)
5. nak merapatkan ukhwah... sebab sblm ni mcm segan2 je ngn saudari2 kat sana.. hee
6. nak selalu buat amal jariah... InsyaAllah..

hmmm tu je kot yg bole tercoret. yg laen tu.. rahsie la.. hehe


semoga kekal bersemangat nabihah! hehe


ouh ye. saya baru je habis baca novel Ayat-ayat Cinta..

subhanaAllah.. hebat cerita neh.. kisah nye sgt meruntun jiwa.. kisah hamba Allah yg berjuang menyampaikan dakwah dengan caranya sndiri.. kisah dua insan yg bercinta dengan setulusnya agar dapat meneruskan cinta mereka hingga ke syurga... kisah seorang insan yg tulus hati menahan rasa cinta pada seorang pemuda yg sangat dihormatinya.. and paling saya luluh.. bila hamba Allah ni menangis2 kerana pintu syurga tak dibukakan untuknya, tika didatangi Mariam.. tika menyatakan haruman syurga yg menusuk ke kalbunya.. dan akhirnya.. pergi sebagai muslimah, tersenyum kerana mendapat kunci untuk melangkah melalui pintu syurga bersama Mariam. SubhanaAllah.. semoge kita menjadi ummat baginda Muhammad yg menjadi ahli syurga. Amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...