Monday, November 8, 2010

pelik la makhluk yg sorang neh

haha pelik je title catu

sememangnya skrg nih, aku amat memerlukan kesabaran.

sebab skrg neh, aku sdg berdepan ngn makhluk yg memang menguji segala tahap kesabaran yg de kat muka bumi neh

skrg neh, Allah je yg tau ape aku rasa, kenapa, dan akibat nya.

alhamdulillah..
aku diberi kesabaran jugak nak hadapi phathogen neh

phathogen = nama saintifik yg aku samakan dgn insan yg sedang menguji kesabaran aku. haha

aku tatau la kenapa bnde jd cani. salah aku jugak kot. tapi, ntah la..

hmm aku mls na cer kat sini. pnjang sgt.

and takot jugak kalo aku cer, nnt ade org ta puas hati kate aku gebang plak an.

tapi ape yg aku tau, dye memang melampaui batas


patutla
btol membe2 ak ckp
klu anak kutip tu memang perangai cmtula..xpnh hargai org
ptut la
mak ko pown xnk kt ko

patot ke?
ta patot kn? kn?

ntah la. tapi ape yg aku psti..
aku rasa beruntung sangat..
aku dgn family aku skrg..

alhamdulillah..


yela, ta semua orang yg dididik dgn agama dari kecik kan? tak semua orang yg mempunyai keluarga yg mendidik anak dorang berdasarkan agama kan? ta semua parents ajar anak dye tentang kepentingan solat, hormat ibu bapa and orang laen, tentang muhasabah diri.. kan?

ta mcm sesetengah orang tuh.. keje dia carik pasal.. pukul orang la,, maki hamun orang la...

ntah la . aku ta phm pe yg dowg dapat dgn wat catu? seronok ke? puas hati ke? aku rasa wat tambah dosa ade la. mengeratkan silaturrahim ngn syaitan. heh


agak nye dye ingat ape yg dye wt tu memberi kesan ke kat aku?

sesungguhnya aku ta kesah pn. ta peduli pn.

bukan ape.. aku tana jadi sedara syaitan

haha

sesungguhnya Allah s.w.t sentiasa bersama orang yg sentiasa berdoa dan bersabar..

Ya Allah, berikan aku kesabaran,dan ketabahan untuk menghadapi dugaan yg kau beri ini. sesungguhnya hanya kepada engkau la aku menyembah dan memohon pertolongan. amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...