Monday, March 24, 2014

gelak je

orang kata kalau sayang, tegur

macam mana?

nak tegur macam mana?



orang kata nak tegur tu biar la berhikmah
kena ada cara


ada orang


"tak boleh,
kita kena tegur elok-elok
jangan hina dia
jangan buat dia terasa
dia pun manusia biasa
kita pun belum tentu syurga"


tapi ada orang

"peduli apa
tegur je macam mana pun
yang penting aku tegur
tak kisah la aku tegur kasar sangat ke
dia terasa ke
aku taknak nanti aku kena skali"



wow
bagus2..
tak kesah la mcm mana pun
bila ada rasa nak menegur ke arah kebaikan,
tu pun dah bagus gila



tapi gila yang tak bagus
bila kau tegur orang macam kau tu confirm syurga
macam orang tu hina gila confirm neraka




dan tak lama lepas tu
kau buat benda yang sama
benda yang sama
yang kau hina dia dulu

















aku mampu gelak je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...